Bezoek aan de UGent-Volkssterrenwacht Armand Pien

Volkssterrenwacht-Armand-Pien
Bezoek: Interactieve rondleiding
STEM

In de UGent-Volkssterrenwacht Armand Pien komen leerlingen en leerkrachten meer te weten over de sterren, het heelal, de planeten en de manen, over de ruimtevaart of over het weer en het klimaat. Tijdens de rondleiding turen de deelnemers bij helder weer door de telescopen. Neusje van de zalm is de telescoop uit 1880 die nog steeds in gebruik is en opgesteld staat in een authentieke houten koepel.

Bij een bezoek aan het weerstation lichten we de bouw en de werking van de aanwezige meetapparatuur toe. Met 3D-projectie kunnen we principes (bv. het ontstaan van de seizoenen of bewegingen van planeten) zeer aanschouwelijk voorstellen. Naast een rondleiding krijg je bij een klasbezoek ook een les rond een thema naar keuze. Een overzicht van de mogelijke thema’s staat op www.armandpien.be/klasbezoeken (basisonderwijs) of www.armandpien.be/klasbezoeken-secundair (secundair onderwijs)

Doelgroep: Basisonderwijs en secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO). Het niveau wordt aangepast aan de deelnemers.

Locatie:
Campus Boekentoren (UGent-Volkssterrenwacht Armand Pien) - Gent