7 Activiteiten
Aantal resultaten per pagina
'Bijt je daar maar eens op vast': wat tanden ons allemaal kunnen vertellen
WorkshopIn deze workshop met museumbezoek ontrafelen we op een interactieve manier wat tanden, kaken en schedels van dieren vertellen over het voedingspatroon, de eet- en leefgewoonten en de leeftijd van de klassieke huisdieren en in het wild levende zoogdieren.
Bezoek aan de UGent-Volkssterrenwacht Armand Pien
BezoekIn de UGent-Volkssterrenwacht Armand Pien komen leerlingen en leerkrachten meer te weten over de sterren, het heelal, de planeten en de manen, over de ruimtevaart of over het weer en het klimaat. Tijdens de rondleiding turen de deelnemers bij helder weer door de telescopen.
De Wondere Wereld van Chemie
WorkshopIn deze workshop maken we de leerlingen enthousiast over wetenschappen en chemie. We tonen op een eenvoudige (en vaak spectaculaire) wijze een aantal chemische concepten en laten ook de leerlingen zelf aan de slag gaan met enkele experimenten.
Introductieles Oudgrieks
WorkshopHoe ziet het Oudgriekse alfabet er eigenlijk uit? En welke sporen van het Grieks vinden we nog in het Nederlands? In deze speelse les maak je op een leuke manier kennis met dit mysterieuze alfabet, zowel door te schrijven als te spreken.
Re:flex: 5 guided tours over etnische diversiteit
WorkshopRe:flex bestaat uit 5 korte digitale workshops die onderwijsprofessionals (in spe) helpen om nieuwe reflexen te installeren rond etnische diversiteit in de klas.
Wild van Water
NascholingWaarom tekenen we de zee blauw? Hoe is de onzinkbare Titanic gezonken? Heeft een ijsbeer het koud? Ga in de klas aan de slag met heldere waterexperimenten die dit alles uitleggen!
ZoLeerRijk.be
OnlineZoLeerRijk informeert leerkrachten over recente wetenschappelijke bevindingen en vertaalt deze kennis naar de onderwijspraktijk. We richten ons op vragen zoals: ‘Welke aanpakken zijn effectief in de klas en waarom? Wat is de rol van een leerkracht en hoe kan deze het best leerlingen ondersteunen om vaardige, strategische, gemotiveerde en efficiënte lezers, schrijvers of leerders te worden?’
Aantal resultaten per pagina