Het GEOLAND-project geeft specifiek aandacht aan hoe we de veranderingen in landschappen kunnen monitoren en analyseren om op basis daarvan nieuwe visies te formuleren. Hierbij beoogt GEOLAND studenten te stimuleren om deel te nemen aan monitoringsacties van landschappen. Het monitoren van landschappen is een van de maatregelen beschreven in de Europese Landschapsconventie die ook getekend is en uitgevoerd wordt door België. Het GEOLAND-project heeft een leertraject ontwikkeld zodat studenten hun (bestaande of nieuwe) kennis kunnen aanwenden voor het beschrijven en beoordelen van het beheer en de bescherming van Europese landschappen met een aanzienlijke ecologische en sociaaleconomische waarde.
Via een landschapskarakterisatie (Landscape Character Assessment) waarbij landschappen systematisch worden gekarakteriseerd, beschreven en geëvalueerd, beschrijven je leerlingen kenmerken van het landschap. Nadien brengen ze alles in kaart en maken ze met aanvullende gegevens een analyse. www.geolandproject.eu
Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO): 2de en 3de graad
Doelgroep: Leerkrachten
Voor wie
onbeperkt aantal leerkrachten
Duur
onbeperkt
Prijs
gratis