Afrika Anders: lesmogelijkheden om de actualiteit en beeldvorming rond Afrika te bespreken

Cultuur_en_gedragswetenschappen
Bezoek: Infosessie

Tijdens deze sessie informeren onderzoekers leerkrachten over de geschiedenis, de maatschappij en de cultuur van hedendaags Afrika zodat ze de actuele berichtgeving over Afrika beter kunnen kaderen voor hun leerlingen. We krijgen vaak een eenzijdig beeld over Afrika voorgeschoteld. Afrika is een rijk continent met vele mogelijkheden. Om de uitdagingen waarmee het continent worstelt beter te kunnen begrijpen, is een brede visie interessant. De Afrikaanse visie kan een creatieve blik werpen op problemen waar wij in Vlaanderen ook mee te maken hebben. Deze sessie is geschikt voor leerkrachten maatschappelijke vorming, geschiedenis en aardrijkskunde.

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO, BSO, KSO, TSO)

Periode: In onderling overleg

Materiaal: Deelnemers brengen schrijfmateriaal mee.

Locatie: In onderling overleg (bv. op school)

15 leerkrachten

2 lesuren