Op een ervaringsgerichte manier maken de leerlingen kennis met een ‘echte’ examensituatie op academisch niveau. Na het kritisch lezen/analyseren van actuele wetenschappelijke teksten lossen de leerlingen representatieve meerkeuzevragen op. In het laatste deel van de workshop verdiepen ze zich in een tekst uit een specifiek domein. Er is keuze uit economie, sociologie, psychologie, chemie, fysica of wiskunde (max. 3 opties per school, rekening houdend met de grootte van de groep). Tijdens de interactieve feedback krijgen de leerlingen antwoorden op vragen als 'Welke aanpak is succesvol bij het afleggen van multiplechoice-examens?' en 'Welke (studie)vaardigheden zijn belangrijk bij het bestuderen van academische teksten?'
Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO): laatstejaars
Periode: In onderling overleg
Materiaal: Deelnemers brengen een smartphone mee.
Locatie: Gent – campus nog te bepalen
Doelgroep: Leerlingen
Voor wie
100 leerlingen
Duur
3 lesuren
Prijs
gratis