Silver is een wetenschappelijk onderbouwde serious game. Deze mobiele game leert jongeren op een speelse manier nieuwe ernstige zaken aan. Silver focust op het versterken van de mentale weerbaarheid bij jongeren en kan prima geïntegreerd worden in lessen waarin geestelijke gezondheid centraal staat. Het spel verhoogt het inzicht van jongeren in de samenhang tussen gedachten, gevoelens en gedrag.
Voor scholen voorzien we een educatief pakket en een vormingsaanbod om met Silver aan de slag te gaan in de klas. Wat kan je hiervan verwachten?
(a) Informatie over Silver: hoe zit deze game in elkaar en op welke wetenschappelijke evidentie is hij gebaseerd?
(b) Zelf de game ontdekken en leren hoe je in een schoolcontext met een serious game aan de slag kan gaan.
(c) Enkele handvatten om rond het thema geestelijke gezondheid te werken met jouw leerlingen: welke drempels ervaar je zelf en hoe gaan anderen hiermee om?
(d) Doorverwijzingstips.
Via de website kan je de app downloaden en krijg je toegang tot het ondersteunend educatief pakket. Je vindt er ook meer informatie over de vorming. www.silvergame.be/aan-de-slag
Voor scholen voorzien we een educatief pakket en een vormingsaanbod om met Silver aan de slag te gaan in de klas. Wat kan je hiervan verwachten?
(a) Informatie over Silver: hoe zit deze game in elkaar en op welke wetenschappelijke evidentie is hij gebaseerd?
(b) Zelf de game ontdekken en leren hoe je in een schoolcontext met een serious game aan de slag kan gaan.
(c) Enkele handvatten om rond het thema geestelijke gezondheid te werken met jouw leerlingen: welke drempels ervaar je zelf en hoe gaan anderen hiermee om?
(d) Doorverwijzingstips.
Via de website kan je de app downloaden en krijg je toegang tot het ondersteunend educatief pakket. Je vindt er ook meer informatie over de vorming. www.silvergame.be/aan-de-slag
Doelpubliek: Secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO): 1ste graad
Materiaal: Een smartphone bij de hand is handig.
Voor wie
onbeperkt aantal leerlingen
Duur
1 à 2 lesuren
Prijs
gratis