De bouw van onze planeet: uit het perspectief van de gesteenten

De_bouw_van_onze_planeet_uit_het_perspectief_van_de_gesteenten
Bezoek: Interactieve rondleiding
STEM

Onze planeet is in essentie opgebouwd uit allerlei soorten gesteenten: magmatische gesteenten (vulkanen), sedimentaire gesteenten (denk maar aan het zand op onze stranden) en metamorfe gesteenten (bv. marmer). Elk van die gesteenten vertelt een uniek verhaal. Het ontstaan van de aarde en haar evolutie houden verband met de geologische fenomenen rondom ons: gebergten, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, grotten … In deze interactieve uiteenzetting en rondleiding maken de leerlingen kennis met verschillende gesteenten: we kijken, ruiken, voelen en proeven er zelfs van! Met een vergrootglas en een microscoop kunnen we nog beter achterhalen wat de stenen ons willen vertellen.

Doelgroep: Basis- en secundair onderwijs (ASO, BSO, KSO, TSO). Het niveau wordt aangepast aan de deelnemers.

Locatie: Campus Sterre (S8) – Gent

In overleg met de leerkracht

€ 1/deelnemer