Arabisch behoort tot de top vijf van meest gebruikte talen ter wereld. Maar wie spreekt er nu eigenlijk Arabisch? Spreekt men enkel Arabisch in de Arabische wereld? Spreken alle Arabieren hetzelfde Arabisch? Zijn alle Arabieren moslims? Deze en tal van andere vragen komen aan bod in deze workshop. De leerlingen maken kennis met de oorsprong van het Arabisch en de link met cultuur en religie. Verder gaan we in deze workshop op een interactieve manier aan de slag met de vier vaardigheden. De leerlingen leren enkele woorden lezen, schrijven en herkennen in authentieke teksten. Aan de hand van een aantal luisterstrategieën maken we ze wegwijs in verschillende spreektalen. Ook leren ze een kennismakingsgesprek voeren in het Egyptisch Arabisch en leren ze zichzelf en anderen voorstellen. Ahlan wa sahlan!

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/KSO/TSO)

Periode: In onderling overleg

Materiaal: Deelnemers brengen schrijfmateriaal mee.

Locatie: Campus Boekentoren - Gent