Zelftest basiskennis wiskunde voor industrieel ingenieurs

Wiskunde
Educatief pakket
STEM

Hoe goed is de voorkennis wiskunde van jouw leerlingen die industrieel ingenieur willen worden? Via het elektronisch platform USolv-IT kunnen leerlingen anoniem hun kennis over wiskundige definities, eigenschappen en regels testen als voorbereiding op de studies van industrieel ingenieur. De testen zijn bedoeld voor leerlingen van de derde graad secundair onderwijs die een wetenschappelijke richting volgen in ASO of TSO. Omdat er telkens uitvoerige feedback gegeven wordt, kan deze tool ook dienen als oefeninstrument. Hoe maken de leerlingen deze test het best? Ze nemen potlood en papier (geen zakrekentoestel of formularium) en ze werken niet via eliminatie. www.usolvit.ugent.be.

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/TSO): 3de graad - wetenschappelijke richtingen

onbeperkt aantal leerlingen

onbeperkt