De leerlingen leren programmeren! Via Scratch maken ze verhalen, spelletjes en animaties die ze delen met anderen. Ze programmeren Scratch in hun browser door blokken in de juiste volgorde te slepen. In het eerste deel van deze workshop maken ze hun eigen spelletje in Scratch en kiezen ze welke avatars ze gebruiken. Tijdens het tweede deel van de workshop voorzien ze hun digitale creatie van een controller. Ze gebruiken Makey Makey om hun game te besturen met allerlei dagelijkse materialen die een (kleine) hoeveelheid elektrische stroom geleiden zoals plasticine, een stuk fruit of potloden. Makey Makey laat toe om een knop van een stuk plasticine te maken en te gebruiken in plaats van de pijlen op het toetsenbord en zo de game te controleren. Daarna mogen de leerlingen hun game delen of spelen met hun vrienden.

Doelgroep: Basisonderwijs: 3de graad, secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO): 1ste graad

Materiaal: Deelnemers hebben een eigen laptop met internetverbinding.

Locatie: In onderling overleg (bv. op school)

prijs overeen te komen