De overstap van het secundair naar het hoger onderwijs is voor velen een grote stap. Ondanks inspanningen om leerlingen warm te maken voor het reguliere informatieaanbod (SID-in, Try-outs, Open Lessen, infodagen) blijven heel wat (kwetsbare) jongeren met vragen zitten. 'Hoe gaat het leven op de hogeschool of universiteit er nu echt aan toe? Ben ik wel in staat om hogere studies aan te vatten?' Van wie kan je dat beter leren dan van een ervaren succesvolle student? Rolmodellen van de UGent, KU Leuven – Gent, HOGENT, Arteveldehogeschool, Odisee Technologiecampus Gent en LUCA School of Arts vertellen over hun persoonlijke struikelblokken en successen. Op die manier worden de leerlingen door een generatiegenoot gesensibiliseerd over het belang van een actief keuzeproces.

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO): 3de graad

Periode: November, februari, maart, april

Locatie: In onderling overleg (bv. op school of digitaal)