Wil je graag de rondleiding ‘Impact’ in het GUM goed voorbereiden? En je leerlingen laten kennismaken met het GUM en het thema ‘wetenschap en samenleving’ voor ze op bezoek komen? Dan kan je aan de slag met dit lespakket!

Tijdens de rondleiding 'Impact' bekijken we hoe wetenschap verbonden is met de samenleving, van geneeskunde tot topsport, van misdaad tot reclame. Weten wetenschappers beter wat goed is voor de samenleving? Zijn ze verantwoordelijk voor hun ontdekkingen of uitvindingen? En welke impact heeft wetenschap op ons dagelijks doen en laten? De leerlingen ontdekken dat wetenschap toch geen ver-van-hun-bedshow is.
In dit lespakket vind je meer informatie over het GUM en opdrachten die je na de rondleiding kan doen met de leerlingen. Je kan dit lespakket ook gebruiken voor een les rond het thema ‘wetenschap en samenleving’ zonder dat de rondleiding hoeft plaats te vinden. Het pakket bevat opdrachten, inspiratie en tips voor tijdens de les. www.gum.gent/nl/het-gum-voor-secundair-onderwijs

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO)

onbeperkt aantal leerlingen en leerkrachten

1 lesuur