3D-printing, een sterk staaltje van engineering. Ook voor jou?

Techniek_technologie
Bezoek: Interactieve rondleiding
STEM

De opkomst van 3D-printing is al twintig jaar bezig maar tegenwoordig is het een echte hype. 3D-printing, ook bekend als Additive Manufacturing of 3D Prototyping, is een driedimensionale ontwerp- en productietechnologie die een grote kentering veroorzaakt in de huidige productontwikkeling. Matrijzen zijn immers niet langer nodig om een product te maken: producten kunnen op bestelling, op maat en veel lichter worden gemaakt. In deze sessie lichten we de verschillende soorten Additive Manufacturing of 3D-prototypingtechnieken toe en tonen we waarvoor ze gebruikt worden. We demonstreren de werking van een dergelijke printer en de leerlingen vervaardigen een zelf ontworpen 3D-product in kunststof.

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/TSO): 2de en 3de graad – wetenschappelijke richtingen

Locatie: Tech Lane Ghent Science Park – Campus Ardoyen - Zwijnaarde