Kunnen we recruiters leren om minder te discrimineren? Hoe kunnen we telewerk in de toekomst organiseren? Zijn evaluatiegesprekken op het werk nog van deze tijd? Het zijn drie van de ondertussen meer dan dertig vragen die beantwoord worden in de kennisclips en blogposts van UGent @ Work, een onderzoeksgroep die UGent-onderzoek rond werk en arbeidsmarkt verstaanbaar maakt voor een breed publiek. Er komen professoren, doctoraatsstudenten en masterproefstudenten aan bod die werk en arbeidsmarkt onderzoeken vanuit zowel een economische, psychologische als gezondheidswetenschappelijke invalshoek. Wat hen verbindt is dat ze allemaal gepassioneerd onderzoek doen naar werk en arbeidsmarkt, en dat ze dat met evenveel passie op een begrijpelijke manier willen uitleggen. De lengte van de kennisclips en de geschatte leestijd van de blogposts is gemiddeld twee minuten. www.ugent.be/ugentatwork (rubriek 'Kennisclips')

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/BSO/KSO/TSO): 3de graad

onbeperkt aantal leerlingen