Terug naar activiteiten

Heb je bij het spelen van een gezelschapsspel ooit al gedacht: ‘Dat is knap gedaan, hoe komt men daar toch op?' of ‘Is dat toevallig dat dat altijd zo mooi uitkomt?' Tijdens deze interactieve les doen we enkele gezelschapsspelen uit de doeken – Dobble en Set – waarin wiskundige concepten voor een eenvoudig maar geniaal spelverloop zorgen. De leerlingen komen al spelenderwijs in contact met de gezelschapsspelen en leggen nadien de link met de wiskunde. Al snel zullen ze inzien dat wiskunde niet altijd abstract blijft, maar een vertaling kan maken naar simpel plezier en vermaak. Belangrijk: deze lezing vereist een theoretische basis over axiomatisch projectieve vlakken, die we op een half uur op een zeer laagdrempelige manier uitleggen. Er is dus geen voorkennis vereist! https://users.ugent.be/~ldnaux/games.html 

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/TSO) - wetenschappelijk sterke richtingen met minimum 5 uren wiskunde 

Periode: In onderling overleg 

Locatie: In onderling overleg (bv. op school)

Voor wie

20 leerlingen

Duur

2 lesuren

Prijs

vervoerskosten van de lesgever