Terug naar activiteiten

De workshop bestaat uit twee delen van elk anderhalf uur. De leerlingen werken aan een pc, alleen of per twee. Ze leren probleemoplossend en creatief denken door gebruik te maken van ICT. Tijdens het eerste deel gaan ze aan de slag met Scratch: een eenvoudige, laagdrempelige en visuele programmeertaal. Ze bouwen zelf een computerspel, een interactieve strip of een muziekprogramma! Tijdens het tweede deel van de workshop voorzien ze hun digitale creatie van een controller. Hiervoor gebruiken ze de Makey Makey-uitvinderskit. Elk materiaal dat een (kleine) hoeveelheid elektrische stroom geleidt, werkt met de controller: Play-Doh, potloden, bananen, zelfs een medestudent. Zo kunnen we bijvoorbeeld Pac-Man laten happen via een potloodtekening, of maken we een digitale fluit van een keukenrol. We sluiten af met een groepsdemo van alle projecten.

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO)

Periode: In onderling overleg

Locatie: Campus Kortrijk

Voor wie

20 leerlingen

Duur

halve dag

Prijs

gratis