Terug naar activiteiten

Jongeren hebben reclamewijsheid nodig om als geïnformeerde consumenten om te gaan met reclame. Reclamewijsheid verwijst naar het herkennen van reclame, maar ook naar het begrijpen van de commerciële intenties erachter en het bewust nadenken over reclame. Als jongeren de commerciële intenties van reclame niet begrijpen, worden ze er onbewust door beïnvloed. Nieuwe reclamevormen zijn vaak leuk, interactief en gepersonaliseerd, en dagen op die manier de reclamewijsheid van jongeren uit.

Tijdens deze workshop komen verschillende nieuwe reclamevormen aan bod. We stimuleren de leerlingen om bewust na te denken over die reclamevormen. In een praktische opdracht gaan we dan aan de slag als influencers. Voor welke producten maak je reclame? Hoe presenteer je dit? En hoe doe je dit op een eerlijke en transparante manier? 

Doelgroep: Secundair onderwijs (ASO/KSO/TSO)

Periode: In onderling overleg

Locatie: Campus Ufo - Gent

Voor wie

25 leerlingen

Duur

2 lesuren

Prijs

gratis